zaterdag 15 september 2012

Snorkelen en rondje Gili Air (maandag 24 sept 2012)

Vannacht werden we om half 5 wakker van een gebedsoproep, maar gelukkig vielen we daarna toch nog even in slaap. Om half 10 hebben we lekker relaxed ontbeten met uitzicht op zee. Ontbijt was ook hier weer niet heel bijzonder, maar de fruitshakes waren wel superlekker. Na het ontbijt hebben we de was weggebracht die morgen alweer klaar is en daarna zijn we gaan snorkelen. Ik vond het vandaag stukken minder eng. Misschien speelde vermoeidheid gisteren een rol, maar vandaag hebben we heerlijk gesnorkeld. Vanmorgen zagen we niet zo heel veel vissen, maar we vonden het toch erg leuk. Het was ook erg heet vandaag, dus het was heerlijk om in die prachtig blauwe zee te liggen.

We lunchten met een heerlijk broodje hamburger bij de zaak waar we gisterenavond ook gegeten hebben. Gezien de kwaliteit van de andere tenten wordt dit tegen onze gewoonte in een vast plekje om te eten. Meestal willen we juist telkens ergens anders eten.
We wilden ook nog graag iets van het eiland zien, dus na het snorkelen zijn we naar de andere kant van het eiland gelopen. Onderweg hebben we nog even in een supermarktje gekeken. Wat een vieze bende was het daar zeg. Alles zat onder de vliegen.

Het was behoorlijk heet en het eiland bleek niet zo heel interessant.

Tegen de tijd dat we bij een strandtent belandden hadden we het snikheet en hadden we al besloten dat we in elk geval niet terug wilden lopen. De andere kant van het eiland was lang zo mooi niet, maar het was waarschijnlijk ook gewoon eb, want het water was ver weg en dichtbij waren vooral stenen en vieze drab.

Eenmaal uitgerust bestelden we een paardenwagen en hebben we ons terug laten brengen. De koetsier moest er erg om lachen dat we ons niet af lieten zetten, want hij vroeg het dubbele van wat we eerder deze week betaalden en toen was het een vaste prijs.

Ook na het eten gingen we weer snorkelen. Deze keer zagen we fantastische vissen en zelfs een grote zeeschildpad. Wat een geweldig gezicht, zo'n groot beest heel dichtbij te zien zwemmen.
Ook vandaag liepen we naar de zonsondergang en dronken daar een cocktail. De zonsondergang viel tegen maar de pina colada's waren zeer smaakvol.
We wezen op ons lievelingsplekje een grote vis en een inktvis aan en die werden vervolgens voor ons klaargemaakt. We hebben echt zitten smullen. Enige minpuntje was dat we om zout vroegen voor de patat, maar suiker kregen. Ik vond de hele tijd dat de patat zo gek smaakte, maar dat klopte dus wel. Het was rond etenstijd happy hour, dus ook hier gingen we maar weer aan de cocktails.

Onderweg liepen we nog langs het tentje waar we een snorkeltocht voor morgen hebben geboekt. Daar stonden mensen die de tocht al hadden gedaan en die waren heel enthousiast. Als het goed is zien we dan ook weer schildpadden.
In het hotel hebben we nog even op het balkon gelezen en gelukkig waren er nu geen muggen.Na Gili Air willen we als laatste stop naar Jimbaran. We hebben nog even geprobeerd een hotel te boeken, maar daar was de internetverbinding echt veel te traag voor.