woensdag 12 september 2012

Vismarkt en wandeling (donderdag 27 sept 2012)

We wilden vandaag naar de vismarkt en zaten dus al vroeg aan het ontbijt. Er was een vrij uitgebreid ontbijtbuffet, maar zo goed als de kamers en het zwembad zijn, zo slecht was het ontbijt.
Na het ontbijt liepen we naar de vismarkt. De markt bleek niet zo groot maar er was wel heel veel cvis. En niet alleen op de kramen onder de overkapping, maar ook op en naast de bootjes op het strand. Er hing een vriendelijke sfeer en het was erg leuk de exotische vissoorten te bekijken.

We waren er vrij snel klaar en besloten naar het winkelcentrum te lopen waar we over gelezen hadden. Dat winkelcentrum zou ook in een straat met leuke winkels zitten. Na een enorm eind lopen kwamen we bij het winkelcentrum. De weg ernaartoe was best leuk. Je ziet onderweg van alles.

Het winkelcentrum bleek niets te zijn. Een paar winkels, maar niet interessant. Ook de winkelstraat stelde niet veel voor. En het was pas half 10. We wisten eigenlijk niet zo goed wat we nog in Jimbaran moesten doen en gingen met de taxi via het hotel naar Kuta. We nemen steeds de Bird taxi. Die zijn betrouwbaar en hebben tot nu toe steeds enorm sympathieke chauffeurs. In het hotel hebben we even in het heerlijke zwembad gezwommen en vervolgens vertrokken we naar Kuta.

Kuta was een soort van scheveningen. Toeristisch, niet ongezellig, maar ook niet heel bijzonder. Massavermaak. Na Kuta zijn we doorgegaan naar Semyak. Klein plaatsje, maar ook niet veel bijzonders. Er was wel een mooie tempel waar een ceremonie voorbereid werd. De mensen die daar bezig waren wilden graag op de foto en vonden het duidelijk leuk dat we interesse toonden.

Het strand ernaast was niet toegankelijk voor bezoekers. Dat was alleen voor ceremonies bestemd.
We wilden graag op het strand van Jimbaran de zonsondergang meepakken, maar het was onderweg zo druk dat de zon onderweg al onderging. Op het strand aten we nog heerlijke snapper en dat was dus uiteindelijk samen met de vismarkt van vanmorgen het hoogtepunt van de dag.