dinsdag 25 september 2012

Culinary tour in Yogyakarta (donderdag 13 sept 2012)

We stonden om 8 uur op om met een bananenpannenkoek te ontbijten. Die was niet zo erg lekker, maar er zat wel heerlijke honing bij. Vervolgens zijn we verhuisd naar een iets luxere kamer. We hebben nu een beter en tweepersoons bed en we hebben een koelkast.Dat is ook wel heel lekker als je moe, warm en dorstig thuiskomt.

We wilden een treinreis boeken om via surabaya naar kalibaru  te gaan. Ik wilde erg graag een plantage bezoeken in Kalibaru. De reis bleek erg lang te zijn per trein en we zouden onderweg moeten overnachten. Volgens de mensen van het boekingskantoor was het beter om een auto met chauffeur te huren, maar dan zouden we 2 lange dagen in de auto zitten. Dat vonden we het toch niet waard, dus hebben we geregeld dat we op zaterdag een vlucht naar Bali namen. We konden dan een dag langer in Yogyakarta blijven en hebben meer tijd op Bali. Bovendien konden we dan de volgende dag de rivierwandeling van ViaVia nog doen. Nadat we dat allemaal geregeld hadden konden we nog even zwemmen en lezen en toen was het tijd voor de Culinary tour met ViaVia. De tocht was heel bijzonder. Achterop de brommer gingen we met 2 gidsen langs allerlei plaatsen waar je kon eten: restaurantjes, kraampjes, fabriekjes. Het was een van de leukste activiteiten van de vakantie. Hier lees je het verslag. We hadden alleen voor de zekerheid alvast geluncht met heerlijke gado gado en supersate bij Easygoin'  en zaten een beetje te vol. Dat hadden we dus achteraf beter niet kunnen doen.

Na de tour werden we bij het hotel afgezet en hebben we nog lekker zitten lezen. Wat een topmiddag was dit.